Helgen

I lördags var jag först på stan med Emma och skulle kolla om massa saker, men speciellt nya bh:ar det är ett måste. Hittade 2 stycken, bra! Ska sen köpa mera!! Sedan for vi på Blå Ängeln och käkade med Lova& Johnny, sedan kom hon till mig och lånade ett par byxor. Stessad, för vi ska ju ha party i V-träsk ikväll och tömmning på Kanis. Väntar på att Kg ska sluta jobbe och vi ska börna till V-träsk. Börjar göra oss i ordning och Mari & Linnea anländer kring 7 . Super oss fulla, pappa arbetgivare dyker upp när vi är ute och röker, bjuder han på lite vin och sen tror ja att vi far till min morbror i K-träsk och fortsätter våran fest dära i kåtan. Trevligt var de dära :) På kanis är det fullt och ja tog mig inte in en enda gång, men inte led jag för de, jag va ändå nog full :) Vi drar in till byn och käkar på grillen vidare till Mari och sedan väntar vi på att Lova ska hämta oss :) Zzzzz, i sängen  :) Detta var väldigt ihopdraget men men....

Idag har jag jobbar på dagiset i V-träsk och ska snart till min lägga :D ojj shit, är klckan redan 5 du nu har ja inte tid nå mer..

Bye Bye

Min resa

Har kommit hem till kalla Sverige igen (i fredags). Måste bara berätta allt kul som jag varit med om :)

Tisdagen den 16 September klockan 4 på morgonen vakande jag & min syster Caroline upp hos Therese. Vi var då tvungen att facka ihop för att fara från Oden plan och vidare till Cityterminalen. Tänkte att visst kan vi går, men när vi insåg hur trötta vi var så ringde vi en taxi, och de gjorde vi såå jäkla rätt i :) Satte oss sedan på bussen till Skavsta Flygplats där vårat plan väntade oss att ta oss till Frankrike  - Beauvias. Flygningen tog ca 2 timmar. Flygplatsen var inte så stor, så de var ju inte så svårt att hitta dära :) Satte oss på bussen in till själva Paris, där resten av våran familj väntade på oss. Mamma skickade ett sms och sa att vi skulle komma till Notre Dame, och visst kunde vi göra det om vi visste vart fan de va??! Vi hade som sadt inte någon karta med oss då vi var lite lost in Paris. Vi såg en Metro skylt och tänkte att där borde vi ju kunna ta reda på vart vi ska och kanske till och med åka tunnelbana dit :) Carro sprang ner i tunnelbanan medan jag stannade där upp med våra väskor,tänkte att de var ju som onödigt om vi inte kunde åka från den stationen och ha burit ner väskorna i onödan. Carro tar verkligen tid på sig står där och lallar på, röker nån cigg och sedan ser jag 2 äldre kvinnor i kanske 50 års ålder närma sig mig. De var ett par skottska kvinnor som inte hade den blekaste aningen om vart dom höll hus och var så himla glada av att ja kunde prata engelska, dom var också lite lost men dom hade en karta iaf. Då lokaliserade jag vart vi höll hus och vart vi skulle fara det visade sig att vi var på väg till samma slutmål och därmed så beslutade vi att va fan vi kan ju följas åt :) Då i samma veva kommer Carro upp och har då också hittat vart vi ska :) Går ner i Metro, ställer oss i den länga kön och just när vi var framme så får vi ett sms av mamma som säger att vi ska stanna där vi är dom kommer med en taxi dit. Dom hade blivit så oroliga att vi inte skulle hitta att dom inte en gav oss en chans. Men ni vet ju hur föräldrar är, oroliga in i det sista. Så vi sa adjö och önskade Catherine och Anna, Good Luck!

Det tog en jädra lång tid att ta sig till oss med taxi dära. Vi väntade säkert i 40 minuter och då var vi inte glada. men tills lut dök dom upp och vi började våran stadsvandrling. Vi började med att gå till Triumf bågen, stannade och knäppte massa kort, lokaliserade om oss och gick mot Eiffel Tornet, där i parken hade vi en mysig lite picnick. Då¨var vi mättna och belåtna, så vi gick vidare och kom till Alexander (den 3:e) Bron, var en väldigt utsmyckad och fin bro. Fortsatte att förlja Seine vidare till Notre Dame där vi tog oss en till paus. När gick vi vidare till Les Halles som är ett stor köpcenter som är byggt i en slags kupol, men många våningar. Hmm, undra vad vi gjorde sen, eller vart vi gick??? Jag tror att vi bara gick runt i staden och kollade smågatorna och fick massa intryck. Just ja, när vi var och gick längst Seine så var de massa lurendrägg där, dom tappade ner en ring och såg jätte förskräckt ut och ropade på en kom springade och frågade om man hade tappat en guldring. Mamma var den första som blev lurad, mamma sa att det inte var hennes ring och ville inte ha den. kvinnan envisades och sa att de är din lyckodag och du får den. Vi gick vidare, vi hade inte hunnit längt när hon kommer springade och stoppar oss, då hade hon kommit på att hon ville ju ha pengar av mamma. Mamma sa då, men varför? Du hade ju hittat den, men hon ville ändå ha. Då gav mamma bara tillbaka ringen och hon gick. Sen vart vi lurade igen, och igen, men man skakade ju bara på huvudet och visst att dom tappat den själv på backen. Till sist vart vi så hiiimla less så när Carro blev lurad så sa hon - Åhh tack de är min riing vad snäll du är som lmnar tillbaka den. Och vi gick, men vi hann inte långt så kommer han springades efter oss ovh vi fortsätter bara att gå inte ens vänder vi oss bak. Han blir skit arg och kommer i kapp, och undrar vill bara ha tillbaka ringen, ber inte ens om några pengar eller nått? men vi tyckte att de var kul :) Han var mindre Happy!

Vi var trötta så vi tog tunnelbanan ut till Disney World där vi skulle sedan ta bussen till Jablines där våran camping låg. Åt god middag och sen sova sängen. Onsdagen var en vilodag, vi åt gick runt och tittade hur campingen så ut och mådde bara väl. Torsdag var de bara att stig upp tidigt, jag och Carro skulle stanna i Paris och resten av gänget skulle börja sin resa ner mot Barcelona. Så jag och Carro tog tunnelbanan in till Paris och gjorde ungefär samma som vi gjorde när vi kommit tisdagen, enda skillnaden var att vi upptäckte Paris tunnelbanesystem, och när vi väl åkte så man såg ute såg jag ju Den Lilla Frihetsgudinnan :) Jippie, dit måste vi ju bara gå sa ja då :) Så vi gick dit, hade våran lilla picnick dära och sdan bestämde vi oss för att försöka att hitta till Moulin Rough. Vi åkte tunnelbana till Museum Montmarte och där var de jätte fint, och stort, de enda som inte var så himla kul var den jädrans låånga och branta strappan som vi var tvungen att gå uppför. Sedan som sagt vidare till att hitta Moulin, vi hade bara en gata som vi visste att den låg efter, och den gatan fanns inte med på våran lilla karta som vi hade med oss. Vi gick, gick och åter gick, handlade lite mat och då plötsligt inser vi ju att vi var ju där :) Jaaaa, äntligen :) Tog massa bilder och sedan tunnelbana in till kongressen, och därifrån for vi med bussen in till flygplatsen. Vi hade inte bestämt om vi skulle vara vaken eller om vi skulle sova på ett hotell, vi tänke se hur länge flygplatsen hade öppen, och den stängde 23.00 så vi tog in på ett hotell och tack för de. Vi var så himla trött och de var skönt att sova i en säng.....

Upp tidigt igen, planet gick klockan 9, så då började vi våran dag med en liten promenad på 2 km till flygplatsen, tog 1 timme och ca 5-10 minuter att flyga oss till Girona i Spanien. Denna flygplats var lite större och nu skulle vi till Figueres. Så vi tog bussen in till Girona, sedan tåg till Figueres. Väl där så skulle vi ju besöka Salvador Dali´s museum. och vad tror ni, just som över allt annat där vi har varit så har vi ju ingen karta. Men vi tänkte de kan ju inte var så svårt, de kanske är skyltat som det var i Paris :) Vi hittar iaf en karta på stationen och lokaliserar, börjar gå, gå och gå, och vi var lite stessade för att om just 1 timme skulle vi ta en ny buss. Men i en park så stannar en äldre herre oss och undrar om vi var på väg mot museumet, och självklart säger vi. Då sa han att han hittar ofta turister som har gått lite fel eller hittar inte alls. Men vi var inte helt lost dära, men han visar oss vart vi ska gå iaf och vi hittar dit. Tar massa kort och det är helt fantasktiskt. Går tillbaka till buss-stationen och väntar på våran buss som ska ta oss till Sant Pere Pescador där famlijen väntar på oss på en camping utanför city. Som vanligt hade vi inte heller någon karta vart vi skulle det enda vi hade var namnet på camingen La ´Amfora. Men vi har ju som sagt bara träffat massa trevliga människor och de är ju klart att jag ska göra det på bussen med, en äldre kvinna sitter och berättar hela bussresan och byar vi kör igenom och berättar massa saker, sedan undrar hon vart vi sak när vi är framme och att vi inte riktigt vet vart campingen ligger och denna söta kvinna visar oss vägen till en bro sedan beskriver hon ordagrant hur vi ska gå. En super skön tant. Det är varmt att gåå, +30 grader i skugga.

När vi är framme var de poolen som hägrade. Vi åt senare mat, och begav oss på en promenad till en Boega (vingård). Där fick man smaka vin på tunna och sedan bestämma vad man ville ha och köpa vin på dunk. Gudomligt. Vi har druckit vin varenda dag/kväll och de har varit så gott. Påväg hem från Boehan så gick vi genom kilometer av äppelodlingar så vi tänkte att nått äpple saknar dom säkert inte, så varje gång vi givk till Boegan så pallade vi äpplen :) Och godare äpplen har jag aldrig ätit!!! Lördag solade vi, badade i havet och låg på stranden och pressade våran kropp som vi senare på kvällen insåg att vi hade ju bränt oss på kroppen, men va fan man blir ju brun senare om inte annat :) Söndag var de lite mulet och tänkte bra för vi skulle ju gå till en romersk ruin 4 km bort så de passade ju bra. Vi började våran färd och vi gick och gick, efter 2 timmar så hade vi kommit fram och där konstaterade vi att det kan inte bara vara 4 km dit. Var där i kanske en timma och sedan började vi gå hemåt. När vi kom till husbilarna så undra pappa varför vi varit borta så länge och vi sa att det kan inte vara bara 4 km dit eftersom det tog 2 timmar att gå. Han trodde bara att vi gått hiimla sakta, och de kan jag meddela att de gjorde vi inte. Måndag skulle vi nu byta camping till en som var närmare Barcelona, vi for till en stad som hette Blanes. En väldigt turistort var det, vi bodde längst stranden. Ja just de, längst mororvägen påväg mot Blanes så satt det prostituerade. Stackars satar, inte ett kult jobb!

Det är hära som minnet börjar att tappas. Vi är då runt och går i staden och solar. Onsdag vet jag då att vi for in till Barcelona med tåget. Vi åkte till själva City, Placa de Cataluya, där vi gick längst La Rambla ända ner till Columbus monumentet och upp igen, vidare till Sagra de Familia och därifrån tog vi bussen till Park Guell, den parken var på 20 hektar och jag och Carro gick hela! Därifrån tog vi bussen till Camp Nou, F.C. Barcelona´s hemmaplan. Nu låter de väl som om det inte var länge vi var där eller han med nå mer, men så var inte fallet kan jag meddela om. Efter 12 timmar dära så var vi väldigt trötta. Så vi tog tåget hem. Åt mat och sedan vart de sängen. Torsdag var jag jätte trött och ont i mitt onda knä, så vi låg vi poolen i mellanåt det inte regna och åskade. Gänget gick på promenad men jag stannade hemma och packade. Fredag, då for vi hem. Dom stjussade oss till flygplatsen i Girona och sedan började dom sin lååånga resa upp. Vi flög. Men de kändes som att de tog evigheter. fick vänta i planet 40 minuter till vi fick lyfta. Sen till Skavsta och sen tog jag och Carro middag på Max vid T-centralen och sedan skildes vi och jag tog Arlanda Express till Arlanda och Carro for till Klas. Hon skulle springa Lindingö Loppet på söndag så det bar sig ju inte att fara hem och sedan bara vända igen. På kallax kom Carro och hämtade mig, for till mig, sen kom Anneli och vi satt och surrade till typ 1 sen for dom hem. Det var min lilla semester :) Den var efterlängtad.

Varmare breddgrader

Har jobbat på dagiset i V-träsk idag :) Barnen är ju såå söta bara :) Längtar till Tisdag nu, då bär de av till varmare breddgrader nämligen Paris [ i 3 dagar] sedan vidare till Barcelona [ där vi stannar i typ 9 dagar ]. Ska inte alls bli tokigt. Mamma och pappa for igår, dom ska köra hela vägen ner dit med husbilen och då möter dom upp jag och min syster på flygplatsen :) Det är inte varmt i huset känner ja, skulle behöva få på mig lite mer kläder för jag fattar inte hur man ska göra för att få upp värmen och så tror ja att my parents har tänkt spara lite på strömmen när dom nu ska vara borta. ett tag. Imorrn blir de att fara till min lägga i stan igen, jag ska bli uppvaktad. Anneli, Emma och Carro har tänkt supa mig under bordet förmodar ja eller nått :) Jag fyllde ju år för en månad sedan men det har inte passat för någon förrens nu, eller de är väl jag som har vart borta mest :)

Ska tillbaka på söndag hit igen, beroende på när jag är kör-duglig. Sen blir de jobb måndag och då far jag och min syster ner till STHLM, sen vidare på tisdag morgon 04.40 [ not a nice time ]

jag är lite små sugen på nått smarrit. Tror ja allt ska göra mig lite palt :) De lät väl gott?!

Nu börjar de gå mot slutet för min vän Lova och bäbisen :) Men inte nog snabbt ännu. KOM UT VÄNNEN!!!

I´ll call you later Lova!