Mitt huvud känns överfullt!!

Ojoj, dom här 3 dagarna har gått fort och dom har varit jobbiga! Mycket att ta in och man är ovan att sitta och lyssna och plugga såhär. Det var ju som sagt väääldigt länge sedan man gjorde det!
Men jag är ändå taggad till 1000! :)
I måndags så var jag på skolan kl 10, då var det en massa info som skulle meddelas! Det tog ca 4-5 timmar, hjärnan var lite mör. Efter det fick vi våran sminkväska, kollade så allt var med och sedan fick vi fara hem. Så jag drog hem med bussen och lämnade av makeup-väskan för att hämta väskan som hårstyling produkterna skulle sättas i. Sedan var jag tillbaka på skolan 17.30 och då hade vi kursen för det. Fick alla grejor och vi startade direkt! På schemat var värmespolar! Gick bra :) Dom sa att det syns att jag hållt på med hår :)
Tisdag: Första dagen för makeup, vi lärde oss hur vi skulle sätta basen och ögonbrynsplockning. Låter som att det var lätt, men det är mycket som man ska tänka på... Nu studerar man alla som har felplockat ;)
Dock var det lite svårt att bedöma hudtonen och undertonen. Men man är ju här för att lära sig.
Sedan for jag hem för att byta väska för att sedan gå till skolan igen och dra igång med hårstyling. Idag var den första dagen vi skule ha modell. Jag hade turen att fina Simone ställde upp :) Himla vacker kvinna!
Onsdag: Idag på schemat så var det fortfarande basen som skulle göras samt att arbeta med Mineral Foundation som är av puder. Gick sådär, krångligare om man ska få det fint och jämt.Alla med problem hy blir svårt att sätta snyggt nu iaf med denna produkt tycker jag. Kankse ändrar mig längre fram, vem vet?! :)
Jag är trött och sliten ska läsa lite av sista läxan innan lite ledighet. Det har varit lite sömn och mycket intryck att ta in. Ska sova lite längre imorrn tror ja! Johan har ringt och väckt mig ni i 2 dagar och det är bra. Har varit stendöd! Nu gäller det bara att hinna boka alla modeller som MÅSTE vara med på alla moment! Om jag inte hittar nån så får jag väl gå på stan och ragga upp kunder...
Simone
Fina Simone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0