Afrikan - Fest Makeup

Idag har vi haft afrikansk festsminkning :) Min modell idag var syster till han jag hyr lägenheten av :) Himla gulligt av han att fixa modeller till mig :) Man måste utnyttja alla man vet :P Hon hade fantastisk hy :) Hade inte träffat henne tidigare så jag visste inte ens hur hon såg ut, men alltid kul att träffa nya människor!
Arbetade mycket med pensel idag, känner mig mest säker på det, eftersom jag annars använder mest penslar. Måste dock öva mer på jämt resultat med svamp. Nu är det ju inte så att jag alls kan med svamp, men för mig går det snabbast med pensel, och man slipper ligga i ansiktet på folk, vilket är ett stort plus ;)
Älskar hennes läppar! Runt ögonen valde jag guldigare look, afrikaner klär verkligen upp guld toner! :D Tack för hjälpen! :)
Idag var söta Simone min modell på håret :) Hon är sååå gulligt som ställer upp! Idag kände jag mig helt borta, hade helst faktiskt sovit! Är sååå trött! Men jag gjorde ändå mitt bästa! Detta är en vattenfallsfläta! :D Snygg snabb och enkel fläta som man kan ha till vardags och fest! :D
Tränade även på en fiskbensfläta och femfläta! Jag säger bara tjejer alla flätor är inte lätta! Dock inte dom svåraste, för jag får inte till ceasarflätan hur mycket jag än vill! Får nog träna på mor eller syster till helgen ;)
Sen gjorde jag även en Rysk Vintage med löshår. Hade blivit mycket snyggare om jag hade haft Simones hårfärg, nu fick jag ta mitt löshår, vilket är i blont och brunt! Så om man föreställer sig att det är svart så vore det toppen ;) Tack gumman för att du sitter modell! ;) Guld värt! :)
Som tack, så får jag lära dig alla flätor du vill ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Gud vad du är duktig Catrine! Känns som du valt helt rätt utbildning :)

2012-02-08 @ 06:38:04
URL: http://ccaroolineee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0