14 September

Jobbat idag 12-19.15. Gick bra, som vanligt kanske man ska säga istället :D Vaknade dock 08.00 imorse och trodde ja hade försovit mig, hade nämligen inte ställt någon klocka, så vilken tur att ja inte började tidig idag :) När ja väl tog mig hem gjorde ja mat. De blev potatis, sill och ägg. De var väldigt längesen, så ja va sugen på de :D

Tänkte att ja skulle summera min helg, eftersom ja vart så dålig på att uppdatera. Fredagen började med att ja tittade massa på Styleroom och vart för inspirerad. Då insåg ja att ja va tvungen på stan och köpa saker, dock inser man ju detta när ekonomin inte är på topp! Jaja, lön på tisdag tänkte ja :D Så jag for på stan och på stan möter ja upp Katarina. Hon va också inne i ett inspirationståg :) Köpte mig en byrå på Jysk, som ja tidigare haft. Men inte köpt förrens nu. Och inser ju de på kvällen. Anneli kom på kvällen för att hjälpa mig att montera den [hon gjorde de med den förra] vi börjar och allt bara jävlas!! Limmet, vart fan är de?! Allt passar inte in!! Efter ett ex antal timmar och måååånga cigg pauser så fick vi ihop den!! Nu säger ja till alla: Påminn mig att ALDRIG köpa en sån om på nått sätt denna skulle bli sönder! Vilket helvete!

Lördagen vaknar ja 07.00 hoppar in i duschen och sen gör ja mig iordning för IKEA! :D Ska plocka upp Anneli 07.45 så jag kommer väl dit 07.50 efter lite försening. Då sover hon fortfarande, blir panik göra sig klar! Vilket ja måste ge Anneli en guld stjärna för! De gick fort! För Mari skulle nämligen vara i Antnäs och vi skulle plocka upp henne där så vi hade inte så mycket tid att spela på! Nu är vi alla lastade och färden mot Haparanda startar nu!

På Ikea får börsen jobba enormt hårt, för alla brudar! Men de är ju som sagt alltid kul att vara där :) På vägen är vi alla trötta. Men sånt hör till. Jag och Anneli far förbi syster på vägen hem för att låna symaskinen. Vi hade nämligen köpt tyg som skulle bli gardiner, så ja skulle visa mina skickligheter i syslöjd! :D

Far till Anneli först och humpar av grejorna sen drar vi till mig för att börja montera byrån i hallen för att sen sy :) Den va mycker enklare än byrån i toan säger ja då! Tacka Ikea för de! När vi väl ska börja med att sy kappan till Anneli och Danne så är ju tyget hemma hos dom! Crap! Då kom ja och Anneli på en idé! Nämligen att Danne och hon far hem och hämtar de, och för att slippa gnäll från Danne så hyr dom filmer till kvällen med så vi ska se :) Jag börjar med deras kappa men gör inte klar de, utan börjar se filmen. De slutade med att alla somnade i soffan och vaknar när eftertexterna rullar! Där kring halv 2.

Så på söndag morgonen gör ja klar deras kappa och börjar med min! Sen hips vips så dyker Anneli & Danne upp, och säger att Emma, Johan, Caisa & Tilda är på väg. Shit tänkte ja, de ser ju ut som ett bomb nerslag här! Danne  Anneli monterar snabbt några pallar [så vi ryms att sitta] medan ja snabbt sätter ut all skräp i trapphuset [vilket ja idag har kastat] så de gick ju bra! Sen far vi och äter på Tre Kronor, väldigt gott! :D Sen for ja hem och forsatte städningen. Katarina kom en sväng med för att titta på inköpen :D

Den nya kappan på plats :D Va tycks?

 

Nya tillskottet till hallen! Va enormt less på lackhyllorna.

 

The devil! Men ack så fin!

 

Tavlorna som ska upp i toan snarast!

 


Va bara tvungen, jag har nyss målat också! Kul att göra om gamla saker till nya :D


Ser framemot imorrn när denna skönhet kommer :)

 

Och inte att förglömma denna skönhet :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0